Wat jij niet ziet door Sarah Pinborough – recensie

Het boek Wat jij niet ziet van Sarah Pinborough is plotseling in de belangstelling komen te staan door de verfilming van het boek op Netflix. Maar wat mag je verwachten van dit boek? Waar gaat het over? Een recensie van Wat jij niet ziet door Sarah Pinborough.

Wat jij niet ziet samenvatting

Waar gaat het boek Wat jij niet ziet over? Het einde zullen we hier uiteraard niet verklappen en dat is ook wat de schrijfster nadrukkelijk verzocht heeft.

Wat jij niet ziet Sarah Pinborough

Wat jij niet ziet

Hoofdpersoon in het verhaal is Louise: een alleenstaande moeder. Ze gaat zelden uit, maar als ze dan eens een avondje op stap is, komt ze een leuke man tegen. Ze valt meteen voor hem. Als ze op maandag op haar nieuwe werk moet beginnen, komt ze hem weer tegen. Hij heet David, is haar nieuwe baas, en blijkt getrouwd te zijn. Hij zegt een fout te hebben gemaakt. Al snel leert Louise ook zijn vrouw kennen, Adele. Ze worden vriendinnen en dan komt Louise erachter dat David heel anders is dan ze in eerste instantie had gedacht. Ook komt ze erachter dat er iets echt mis is in hun huwelijk. En nieuwsgierig als ze is, wil Louise weten wat…

Recensie Wat jij niet ziet

De bekende schrijver Harlan Coben schreef lovende woorden over dit boek. Wie zijn wij dan om negatief op dit boek te reageren? Het is beslist een bijzonder boek, waarbij het einde heel anders zal zijn dan je had verwacht. De kaft voorspelt het al: Vertrouw dit boek niet. Vertrouw dit verhaal niet. Vertrouw jezelf niet. Een nadeel is wel dat er in het boek veel paranormale zaken worden gesuggereerd, iets waar ik persoonlijk niet van houd. De reacties zijn uiteenlopend. De een vindt het de beste thriller in tijden, terwijl de ander enigszins teleurgesteld is door de mindf*ck. Het is in ieder geval een verrassend boek en je kunt rekenen op een vlotte schrijfstijl.

Bekijk ook:  Alle boeken van Esther Verhoef op volgorde

Andere boeken van Sarah Pinborough

De laatste twee boeken worden verkocht onder de noemer Young Adult.